Kavramlar Ansiklopedisi |
Kategoriler |
Konular
Allah İçin Cömertlik, Malı Ebedîleştirir
Allah İçin Cömertlik
Allah İçin
Cömertlik, Malı Ebedîleştirir:
Mal, meyl edilen, yönelinen demektir. Mala "mal"
adı verilmesinin sebebi, herkesin ona karşı çok meyilli olmasından dolayıdır.
Mal tatlıdır, canın yongasıdır. Ama malın tatlı kokusu çabuk kaybolur; dağılıp
gider. Mal, sahibinin elinde durduğu müddet, ölüme ve parçalanmaya mahkûm olan
kimse gibidir. İnsan onu, iyilik, hayır ve insanlığın faydasına Allah rızâsı
için harcarsa, bir daha kaybolmayacak şekilde mal ebedîleşir.
Zira o mal, hayra dönüştüğünden dünyada devamlı
olarak övülmeyi, âhirette de mükâfatlanmayı gerektirir. "İnsan öldüğü zaman
amelleri kesilir. Ancak üç şey bundan müstesnâdır. Sadaka-i câriye, kendisinden
yararlanılan ilim veya kendisine hayır duâ eden sâlih evlât." (Dârimî,
Mukaddime 46)
Yatırımı en kârlı yere ve kaybolmayacak şeye
yapmak, en kârlı ticarettir. Allah da
kulundan böyle bir kârlı ticaret yapmasını istiyor. "Ey iman edenler! Sizi
acı bir azaptan kurtaracak ticareti size göstereyim mi? Allah'a ve
Rasülü'ne inanır, mallarınızla ve canlarınızla Allah yolunda cihad edersiniz.
Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır. İşte bu takdirde O, sizin
günahlarınızı bağışlar, sizi zemininden ırmaklar akan cennetlere, Adn
cennetlerindeki güzel meskenlere koyar. İşte en büyük kurtuluş budur."
(61/Saf, 10-12)
"Allah, mü'minlerden mallarını ve canlarını
cennet karşılığında satın almıştır. Onlar, Allah yolunda savaşırlar, öldürürler
ve öldürülürler. Bu, Tevrat'ta, İncil'de ve Kur'an'da Allah üzerine hak bir
vaaddir. Allah'tan daha çok sözünü yerine getiren kim vardır? O halde, O'nunla
yapmış olduğunuz bu alışverişinizden dolayı sevinin. İşte bu, (gerçekten) büyük
kazançtır." (9/Tevbe, 111)
İSRÂF. |
İsrâf; Anlam ve Mâhiyeti |
Kur'an'da İsrafın Mânâları |
Müsrif; İsrafçı, Savurgan. |
Cimrilik; İsrâfın Zıddı Olan Aşırılık. |
İktisad; Harcamada Orta Yol |
İnsan İktisadın Dışında Kalabilir mi?. |
Menfaat |
Cömertlik; Allah'ın Verdiğini Allah Yolunda Sarfetmek. |
Sehâvet |
Cûd |
Îsâr |
Saçıp Savuranlar Şeytanın Kardeşleridir |
Kur'ân-ı Kerim'de isrâf Kavramı |
Hadis-i Şeriflerde İsrâf Kavramı |
Reklâm; İsrâfı Emreden Şeytânî İllüzyon. |
Hile Ve Aldatma Çeşitleri |
Kapitalizm; Tüketimi ve İsrâfı Dayatan Rejim.. |
Mal; Dünya Varlığı |
a) Mütekavvim mal |
b) Gayri mütekavvim mal |
c) Menkul mal |
d) Gayri menkul mal |
e) Mislî mal |
f) Kıyemî mal |
g) Tüketime elverişli (istihlâkî) mal |
h) Kullanmaya elverişli (isti'mâlî) mal |
Mal-Mülk Allah'ındır |
Rızıktaki Farklılığın Hikmetleri |
Rızık Genişliği İmtihanı Karşısında Müslümanın Tutumu. |
İnfak; İsrafın Alternatifi |
İnfakın Fayda ve Hikmetleri |
İnfak, Zekât ve Her Türlü Cömertlik, Malın Mülkün Gerçek Sahibini Hatırlatır ve
Kişinin Emanet Bilincini Güçlendirir |
İnfak, Zekât ve Her Türlü Cömertlik, Ferdi/Kişiyi Maddeperestlikten Korur;
Kalpteki Dünya Sevgisine Karşı Bir İlâç Olur |
İnfak ve Cömertlik İhtiras Zincirini Kırar, İnsanı Hırstan Korur, Nefsin Maraz
ve İletini Tedâvi Eder |
Zekât, İnfak ve Cömertlik Kişiyi Cimrilikten Korur, Cömertleştirir |
Cömertlik; İsrâf ve Lüks Gibi Şeytanî Eğilimleri Azaltır |
Cömertlik Kalbin Katılaşmasını Önler; Kalbe Sevinç, Mutluluk ve Huzur Verir |
Cömertlik Halka Şefkat ve Merhameti Arttırır, Dost Kazanmaya Sebep Olur |
Cömertlik, İnsanı Bir Şeye Muhtaç Olup Onsuz Olamama Tiryakiliğinden Kurtarır;
Allah'tan başkasına İhtiyaç Duymama
Faziletine Yükseltir |
Allah İçin Cömertlik, Malı Ebedîleştirir |
Zekât, İnfak Gibi Cömertlikler Malı Çoğaltır, Bereketini Arttırır |
Mal Yığma. |
Yeme-İçmede İsraf Az Yemenin Dindeki Önemi ve Faydaları |
Yiyeceklerin Temiz ve Helâlinden Yararlanmak |
Tefsirlerden İktibaslar |
Fakirlik Kaygısı ve İğrenç Fiiller |
Tüketim Çılgınlığı ve İnsanımız. |
Çerçeveyi Belirlemek |
Efsânelerin Yanlışlarını Ortaya Koymak |
Tüketim Çılgınlığı Konusunda Birbirimizi Eğitmek |
Değişime Kendinizden Başlayın |
Dünyaya, İsrafla Harcamak İçin Değil; Âhirete Azık Postalamaya Geldik! |
İsrâf Konusuyla İlgili Âyet-i Kerimeler |
Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar |