Kavramlar Ansiklopedisi |
Kategoriler |
Konular
Velî/Dost Edinme Şekliyle Şirk; Mü'minleri Bırakıp Kâfir ve Münâfıkları
Velî/Dost Edinmek
Velî
Velî/Dost Edinme
Şekliyle Şirk; Mü'minleri Bırakıp Kâfir ve Münâfıkları Velî/Dost Edinmek:
Sevgi, güvenme ve yardım
bekleme gibi duyguların bir araya gelip kaynaşmasından velî/dost edinmek adı
verilen yakınlık doğar. Allah, Kur'an'da velî, dost ve yardımcı olarak
kendisinin yeterli olduğunu belirtir
?Allah sizin düşmanlarınızı
sizden daha iyi bilir. Velî (gerçek bir dost) olarak Allah yeter, bir yardımcı
olarak da Allah kâfidir.? (4/Nisâ, 45)
İnsan için Allah'tan başka
gerçek anlamda dost ve yardımcı yoktur.
?Gerçek şu ki, göklerin ve
yerin mülkü Allah'ındır; diriltir ve öldürür. Sizin Allah'tan başka velîniz ve
yardımcınız yoktur.? (9/Tevbe, 116)
Kâfirleri dost tanıyıp,
müslümanları sevmemek açık bir şirktir:
?Ey iman edenler!
Yahudilerle, hıristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdır.
İçinizden kim onları dost edinirse, o da onlardandır.? (5/Mâide, 51)
?Ey iman edenler! Sizden
önce Kitap verilenlerden dininizi oyuncak ve eğlence yerine tutanları ve
kâfirleri dost edinmeyin. Eğer gerçek müminlerden iseniz Allah'tan korkun.?
(5/Mâide, 57)
Kâfirleri velî ve yönetici
tanımak açık bir şirktir. Velî kelimesi, Arapçada hem dost, hem de sahip,
yönetici anlamına gelir. Mü'minler birbirlerinin dostudur. Allah da mü'minlerin
sahibi ve yöneticisidir. Bir mü'min, Allah için ve O'nun izin verdiği mü'minleri
velî/dost edinmeyi bırakıp kâfirleri dost ve yönetici olarak kabul ederse, imanı
boşa çıkar ve müşrik olur.
"Allah, mü'minlerin
velîsidir. Onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır. Kâfirlerin velîsi ise
tâğuttur. Onları aydınlıktan karanlıklara çıkarırlar. Onlar ateş
arkadaşlarıdırlar. Orada temelli kalacaklardır." (2/Bakara, 257)
"Ey iman edenler,
kendilerine Kitap verilenlerden herhangi bir gruba itaat ederseniz, onlar sizi,
imanınızdan sonra çevirip kâfir yaparlar." (3/Âl-i İmran, 100)
Velî, yani gerçek ve mutlak
anlamda yönetici, dost ve yardımcı edinilmeye lâyık yegâne varlık Allah'tır.
O'ndan başkaları, kendilerine bile yardım etmeye güçleri yetmeyen, kendileri de
Allah tarafından yaratılmış olan, her bakımdan Allah'a muhtaç ve bağımlı olan
âciz varlıklardır.
?De ki: ?Gökleri ve yeri
yoktan var eden, yedirdiği halde yedirilmeyen Allah'tan başkasını mı velî/dost
edineceğim?' De ki: ?Bana müslüman olanların ilki olmam emrolundu.' Ve ?sakın
Allah'a ortak koşan müşriklerden olma!' (denildi).? (6/En'âm, 14)
Müşriklerin önemli bir
özelliği, kendilerine Allah'tan başka dostlar edinmeleridir. Allah'ı bırakıp
kullarını velî (mutlak yönetici, dost ve yardımcı) edinmek, Kur'an'a göre
şirktir.
?İnkâr edenler, Beni bırakıp
kullarımı evliyâ/dostlar, velîler edindiklerini mi sandılar? Gerçekten Biz
cehennemi kâfirler için bir konak/durak olarak hazırladık.? (18/Kehf, 102)
?Yardım görürler umuduyla,
Allah'tan başka ilâhlar edindiler. Halbuki onların (o sahte tanrıların,
taptıkları putların) kendilerine yardım etmeye asla güçleri yetmez. Bilâkis
onlar, bu mâbutlar için yardıma hazır askerlerdir.? (36/Yâsin, 74-75)
ŞİRK.. |
Şirk ve Küfür İlişkisi |
Şirk En Büyük Zulümdür |
Şirk İnancının Bir Temeli Yoktur |
Allah (c.c.) Şirk Günahını Affetmez |
Şirk Koşmadan Ölenlerin Affedileceği Umulur |
Şirkin Çağdaş Yansımaları |
Güncel Câhilî Eğitimde Şirk |
Şirkin En Belirgin Özelliği olarak Tarihten Günümüze Put ve Putlaştırma. |
Putlara Tapınmanın Sebepleri |
1- Şefaat Düşüncesi Ve Allah'a Bu Aracılarla Güya Yakın Olma Arzusu |
2- Aşırı Ta'zim |
3- Aşırı Sevgi |
Putları Kırmak |
?İbrâhim / İçimdeki Putları Devir / Elindeki Baltayla / Kırılan Putların Yerine
/ Yenilerini Koyan Kim??. |
Ve Rasûlullah |
Kur'ân-ı Kerim'de Şirkin Tanım Ve Görüntüleri |
Kur'ân-ı Kerim'de Şirk, Şu Şekillerde Tanımlanır 1) Büyük Günah |
2) Büyük Zulüm |
3) Büyük Cehâlet |
4) Apaçık Sapıklık |
5) Büyük Alçaklık |
6) Zanna Göre Hareket |
7) Dünya Hayatına Düşkünlük |
8) Halkı, Sağlam Temellerden Uzak Tutma |
9) Şirk Koşanların Kalplerinin Korku ile Doldurulması |
10) Cennetin Kapılarının Şirk Koşanlara Kapanması |
11) Tevhid İnancında Olanlara Karşı Düşmanlık |
Şirkin Sebepleri |
1) İnsanın Kendisini/Hevâsını (Basit Arzu ve Şehvetlerini) Ta ılaştırması |
2) Ataların Yolunu Körü Körüne Tâkip Etmek, Gelenekleri, Örf ve Âdetleri
Yüceltmek, Irkçılık |
3) Aşırı Hürmet ve Saygı; Diğer Varlıkları Allah ve Rasûlünden Çok Sevmek |
4- Kibir, Büyüklenme (İstikbar) |
5- Haddi Aşmak (Taşkınlık) |
6- Utuv ve Tuğyan (Çılgınlık, Azgınlık) |
7- İstiğnâ (Kendisini Yeterli Görmek), Zenginlik ve Refahla Şımarma, Dünyevî
Endişeler |
8- Cebbarlık |
9- Çoğunluğa, Sürüye Uymak; Zanna Tâbi Olmak |
10- Aklı Kullanmamak, Allah'ı Yeterince Tanımamak; Câhillik, Allah'ı ve O'nun
Tasarruflarını bilmemek. |
11- Sadece Hissedilebilene, Beş Duyu ile Algılanılabilene İnanıp,
Hissedilemeyeni İnkâr, Duyu Organlarının
İlâhlaştırılması, Gayba İman Etmeme. |
12- İnsanlara Tevhidî Dâvetin Yeterli Şekilde Yapılmaması |
13- Yarını/Âhireti Uzak Görmek, Önemsemeyip İhmal Etmek, Bâtıl Umutlar |
14- Şeytanın Aldatması, Şirk Düzenlerinin ve Müşrik Çevrelerin (İslâm'a Teslim
Olmayan Ailenin, Arkadaş Grubunun,
Medyanın, Eğitimin) Etkisi. |
Şirkin Çeşitleri |
1) Şirk-i İstiklâl |
2) Şirk-i Teb'iz |
3) Şirk-i Takrib |
4) Şirk-i Taklid |
5) Şirk-i Esbab |
6) Şirk-i Ağraz |
Şirk İçin Bazı Örnekler |
Allah'ın Sıfatları Konusunda Şirke Düşmek |
Hâkimiyet Şirki |
Allah'tan Başka İlâh Kabul Etmek |
Allah'tan Başka Rabler Edinmek |
Yakınlaştırma ve Vâsıta Anlayışıyla; Şefaatçi Kabulü ile Düşülen Şirk |
Allah İle İnsanlar Arasında, İbâdetleri Allah'a Çıkaran Ve Aracılık/Arabuluculuk
Yapan Varlıklar Olduğuna İnanmak |
Velî/Dost Edinme Şekliyle Şirk; Mü'minleri Bırakıp Kâfir ve Münâfıkları
Velî/Dost Edinmek |
Herhangi Bir İbâdet Şekliyle, Özellikle Duâ Hususunda Şirke Girmek, İbâdeti
Allah'tan Başkasına Yapmak |
Allah ve Rasûlü'nden Geldiği Kesinlikle Sâbit Olan Nasslara, Hükümlere Bir Bütün
Olarak Tümüne İnanmamak |
Kur'an'la, Sünnetle, Dinle, Peygamberle Alay Etmek, Onlara Hakaret Etmek |
Allah'tan Başkasına Tevekkül Etmek, Mutlak İtimad ve Güven Duymak |
Sevgi, Hürmet ve Bağlılık Yönüyle Şirk. Bir İnsanı veya Nesneyi, İdeolojiyi
Aşırı Şekilde Severek Putlaştırmak |
Allah'tan Başkasının da Gaybî Yollarla Fayda ve Zarar Verebileceğine İnanmak |
Allah'ın Âyetlerinden Yüz Çevirmek |
İtaat ve İttibâ Yoluyla Şirk. Tâğutların Hükmünü Allah'ın Hükmüne Tercih Etmek,
İslâm'ın Yaşanıp Kur'an'ın Hâkim Olmasını İstememek, Rasûlullah'ın Örnek ve Önder Oldu |
Kötülüğü Hoş Karşılayıp Yayılmasına Seyirci Kalmak, Kötülüğü Emretmek |
Korku Yönüyle Şirk |
Cibt ve Tâğuta da İnanmak |
Tasarruf ve Hulûl Yoluyla Şirk. |
Kur'an'ın Zâhirî Mânâsına Ters Düşen Bâtınî Anlamlarının Olduğuna, Bunları da
Ancak İlham Aracılığıyla Az Sayıda
İnsanların Bilebileceğini İddia Etmek. |
Tevhid Ehli Bir Mü'mini Haksız Yere Tekfir Edip Katlini Helâl Saymak. |
İttibâ Şirki |
Büyük ve Küçük Şirk; Açık Şirk ve Gizli Şirk. |
Gizli Şirk. |
Küçük Şirk. |
Gizli Şirk Örneği Olarak Riyâ. |
Riyânın Dereceleri |
Şirkin Zararları |
Bâtıla İman |
Hevânın Putlaştırılması |
Hevânın İlâh Haline Getirilmesi |
Hevâsına Uyanların Özellikleri |
İlâh Nedir?. |
İlâh'ın Kur'an'daki Iki Mânâsı |
İlâh Düşüncesi |
Putlaştırılıp İlâh Haline Getirilen Bâtıl Ta ı Anlayışları |
Elfâz-ı Küfür |
Çevrede Çokça Duyulan Elfâz-ı Küfürden Bazıları (Söyleyeni Şirke Düşürmesinden
Korkulan Çirkin Sözler) Allah'la İlgili |
b- Dinle İlgili |
c- Cennet, Melek ve Kaderle İlgili |
Ef'âl-i Küfür |
a- Puta tapmak |
b- Mushafı Pisliğe Atmak Gibi Saygısızca Davranmak |
c- Gayr-i Müslimlerin Tapınaklarına İbâdet Kasdıyla Gitmek |
d- İbâdet Kasdıyla
Herhangi Bir Şahsa Secde Etmek |
e- Ölülerden duâ ederek bir şey istemek, kabirleri tapınak yapmak |
f- Haç Takınmak |
g- Ğıyar ve Zünnâr |
h- Mecûsî ve Yahûdi Şapkası |