Kavramlar Ansiklopedisi | Kategoriler | Konular

Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Suyu Şaraba Çevirmesi

Muharref İncillere Göre Hz


Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Suyu Şaraba
Çevirmesi



Sinoptik İncillerde bulunmayan ve sadece Yuhanna
İncilinde anlatılan bir mucize, Hz. İsa'nın, bir düğünde düğün sahibinin
şarabının bitmesi üzerine küplere su doldurarak onları bir anda şaraba çevirmesi
hikâyesidir. Yuhanna'ya göre, Hz. İsa öğrencileri (havârileri) ile beraber Kana
şehrinde bir düğüne dâvet edilir, düğünde annesi Meryem de hazır bulunmaktadır.
Bir ara düğün sahibinin misafirlere ikram ettiği şarap biter. Bunun üzerine Hz.
İsa'nın annesi Meryem ona ?şarapları yok? der. Bu sözle herhalde oğlundan düğün
sahibine yardım etmesini ve mûcize göstermesini istemiş olmalı ki, Hz. İsa
annesine: ?Kadın, benden sana ne? Saatim daha gelmedi? diye cevap verir. Yani
annesini bir nevi azarlar, ama nedense yine orada bulunan hizmetçilere küpleri
su ile doldurmalarını emreder. Küplere doldurulan sular, o anda şarap olur ve
misafirlere ikram edilir. Bir mûcize ile suyu şaraba çeviren Hz. İsa, bu
mûcizesi ile öyle kaliteli bir şarap üretir ki, düğündeki bazı misafirler, bu
şarabın düğünün başında ikram edilen şaraptan daha kaliteli olduğunu itiraf
ederler (Kitab-ı Mukaddes, Yuhanna, 2/1-10).

Yuhanna İncilinin naklettiği bu olay, acaba bir
mûcize mi, yoksa bir kötülük ve günah mı? Çünkü mûcizede insanların hayrına olan
bir şeyin ortaya konması gerekir. Halbuki Hz. İsa burada suyu şaraba çevirmek
sûretiyle alkollü içki üretmekte ve insanların zararına hareket etmiş
olmaktadır. Bu hâdisenin iyice tetkiki neticesinde, aslında Hz. İsa'ya nisbet
edilmesi mümkün olmayan şu noktaları tesbit ediyoruz:

1- Hz. İsa ve öğrencileri, şarap ikram edilen
bir düğüne gitmişlerdir. Alkoliklerin çokça bulunduğu, herkesin şarap içerek
sarhoş olduğu bir toplantıya Hz. İsa ne diye katılıyor ve orada bulunmakta ne
fayda umuyor?

2- Hz. İsa ve öğrencileri böyle bir toplantıya
katıldıklarına göre, herhalde burada şarap da içmiş olmalıdırlar. Zaten
İncillerin diğer bölümlerinde onun düğünlere gidip şarap içtiği, dolayısıyla
insanların kendisine ?ayyaş? dediklerine dair ifadeler de yer almaktadır.

3- Hz. İsa'nın annesi, düğüne iştirak etmiş,
oğlundan şarap üretmesini istemiştir. Burada Hz. İsa'nın, annesine bu isteğine
verdiği cevap çok kırıcıdır, âdeta annesine hakaret etmiştir, ama nedense yine
onun isteğini yerine getirmiştir. Hz. İsa'nın annesine karşı bu kırıcı sert
tavrı, diğer İncillerde de değişik şekillerde belirtilir. Bu konuda bir örnek
için bkz. Matta, 12/46-50; Markos, 3/31-35; Luka, 8/19-21). (Kur'ân-ı Kerim, Hz.
İsa'nın dilinden ve daha bebek iken annesine karşı tavrını şöyle anlatır: ?O
(Allah) beni anneme saygılı kıldı; beni bedbaht bir zorba yapmadı.?
(19/Meryem, 32)

4- Alkollü içkiler ve özellikle şarap, insanlara
zarar veren bir şey olduğu halde Hz. İsa, insanların sarhoşluklarını arttırmak
için suyu şaraba çevirmektedir. Bu, onun tebliğ görevinin özü ile bağdaşır mı?
Hz. İsa'nın gösterdiği bu mûcizede onun tebliğine yardımcı olacak ne vardır?


Yuhanna'nın, Kana düğününde mûcize gösteren bir
kişi olarak takdim ettiği Hz. İsa, bu takdime göre aslında, şarap içilen,
sarhoşların kendinden geçtiği, kadın erkek herkesin beraber eğlendiği bir yere
gitmiş ve orada muhtemelen şarap içerek sarhoş olmuş, bunlara ilâve olarak şarap
bitince suyu şaraba çevirerek oradakilerin daha fazla içki içmesini ve sızmasını
temin etmiş bir insan görünümündedir. Bu hal, bir tanrı için değil; herhangi bir
sâlih insan için dahi uygun olmadığı halde, Yuhanna, Hz. İsa'yı bu şekilde
takdim ediyor. Onlara göre İlâhî vahiy ile hatasız yazılmış olan İncillerde bu
ifadeler yer alabiliyor. (8)

Hıristiyanlıktaki ?ekmek şarap âyini?, şaraba
kutsallık verirken, aynı zamanda hıristiyanların şuur altlarına gizli bir sadizm
ve kan dökücülük duygusunu yerleştirir. Şarabın Hz. İsa'nın kanını, ekmeğin de
onun etini temsil ettiğini İnciller haber verir (Markos, 14/22-24, s. 52). Bu
ekmek şarap âyininde bir yandan bir insanın veya tanrının etinin yendiği, bir
yandan da onun kanının içildiği duygusunu yıllarca hissederek büyüyen hıristiyan
çocuklar, insan öldürmekten ve kan dökmekten korkmaz hale gelmektedir.

İNCİL.
İncil; Anlam ve Mâhiyeti
Kur'ân-ı Kerim'de İncil Kavramı
Dört İncil; Yazılışı ve Elde Mevcut En Eski Nüshaları
Dört İncilin Muhtevâsı
Kilise Tarafından Sahte (Apokrif) Sayılan İnciller ve Barnaba İncili
Barnaba İncili
Kur'ân'a Göre Hıristiyanların İslâm'a Zıt Olan Bazı Temel İnançları Hıristiyanlar, Dinlerinde Aşırı Giderler
Hıristiyanlar ?Allah İsa'dır' Dediler
?İsa Allah'ın Oğludur'  Dediler
Hıristiyanlar Teslisi (Üçlü İlâh Anlayışını) Kabul Etmekle Kâfir Oldular
Hz. İsa'yı ve Annesi Meryem'i İlâh Edindiler
Din Adamlarını Ta ı Edindiler
Hıristiyanlıkta İbâdet
Muharref İncillerin Karanlık Yüzleri
Muharref İncillerdeki Yüzlerce Çelişkiye Örnekler
Muharref İncillerde Hz.İsa'nın Nesebi Konusunda Görülen Çelişkiler
Hz. İsa'nın Ataları
Hz. İsa (hâşâ) Lânetli miydi?.
Muharref İncillerde Havârilerle İlgili Çelişkiler
Havarilerin Kimler Olduğu Konusunda Bile İttifak Yoktur
Hz. İsa'nın ?İnsanoğlu? ve ?Allah'ın Oğlu? Olarak Anılması Konusundaki Çelişkiler
Hz. İsa'nın Tutuklanma Gecesinde Meydana Gelen Olaylarla İlgili Olarak Görülen Çelişkiler
Hz. İsa'nın Muhakeme Edilmesi, Çarmıha Gerilmesi ve Yeniden Dirilmesiyle İlgili Çelişkiler
Hz. İsa'nın Kudüs'e Giderken Bindiği Hayvanın Mâhiyeti Konusundaki Çelişkiler
Lânetlenen İncir Ağacı Konusunda Görülen Çelişkiler
Hz. İsa'nın Kendi Nefsi İçin Şehâdeti Konusunda Çelişkiler
Hz. Yahya ile ilgili Çelişkiler
Dans Sahneleri
Yunus'un Alâmeti
Muharref İncillerde Görülen Diğer Çelişkilere Birkaç Örnek. Hz. İsa, Hz. Dâvud'un Oğlu mu, Değil mi?.
Davud'un Hangi Oğlu Hz. İsa'nın Atasıdır?.
Davud'un Tahtı İsa'ya Verildi mi, Verilmedi mi?.
İsa'nın Dedesi Yakub mu, Heli mi?.
Unutulan Nesil
Kim Yardım İstedi, Yüzbaşı mı, İhtiyarlar mı?.
Çıkarken mi, Yaklaşırken mi? İki Kör mü, Bir Kör mü?.
Sıpa ile Beraber Eşek Var mıydı?.
Kızı İçin Yardım İsteyen Kadının Milliyeti ve Memleketi Neydi?
Zebedi'nin Oğullarının Anası mı Rica Etti, Oğulları mı?.
Haydutların Âkıbeti
Kabirlerden Çıkan Cinliler Kaç Kişiydi?.
İsa'yı Kaç Kişi Kefenledi ve Kabre Koydu?.
Kurtarıcı Allah mı, İsa mı?.
Mezarda Kaç Melek Gördüler?.
Yahûdi Şeriatı (Eski Ahit'teki Hükümler, Emir ve Yasaklar) Geçerli mi, Değil mi?.
Hükmetmek
Barış-Kılıç
Ana-Babaya Hürmet mi Gerekir, Buğz mu?.
İsa'nın Bir Cüzzamlıyı İyileştirmesi
Ölü Kızın Diriltilmesi
İsa, Havârilerinin Değnek Almalarına İzin Veriyor mu, Vermiyor mu?
Murdar Ruhun (Cinlerin) Domuzlara Girmesi
İsa'ya Ölürken Sirke mi Verdiler, Şarap mı?.
Yusuf'un Sülâlesi Kaç Kişi İdi?.
İsa, Kendisi mi Vaftiz Ediyordu, Şakirtleri mi?.
Baba ile Oğul Bir mi, Değil mi?.
Galile'den mi, Galile'ye mi?.
Yakup Var mı, Yok mu?.
Sağır ve Peltek Birini mi Getirdiler, Kalabalığı mı?.
İbrâhim ile Âdem Arasında Kaç Nesil Vardı? 19 mu, 20 mi? Kainan Fazla mı, Unutuldu mu?.
Hadımlık İyi mi, Kötü mü?.
Şarap İyi mi, Kötü mü?.
Muharref İncillere Göre Barış ve Savaş Anlayışı
Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Kölelik Anlayışı
Muharref İncillere Göre Hz. İsa'da Irk Ayrımı
Muharref İncillere Göre Hadım Olmak ve Evlenmenin Güzel Görülmemesi
Muharref İncillere Göre Kadın Hakları ve Boşanma.
Ana-Babaya Buğz.
Servet Düşmanlığı ve Tembellik.
Muharref İncillerde Sömürü ve Faiz Anlayışı
Muharref İncillere Göre Hz. İsa'nın Suyu Şaraba Çevirmesi
Bir İslâm Peygamberi; Hz. İsa.
İncillere ve Hıristiyanlara Göre Hz. İsa.
Hz. İsa'nın Çarmıha Gerilmesiyle İlgili İncillerdeki Kuşkular
İncillere Göre Hz. İsa'nın Beşerî Yönleri
Hz. İsa'nın ilâhlığı
Körlerin Kör Kılavuzu Pavlus.
Pavlus Bir Ferisîdir
Pavlus Tarafından Hıristiyanlığa Geçen Hususlar
Hıristiyanlıkta Aslî Günah ve Bunun Keffâreti İçin Oğul'un Çarmıha Gerilmesi Anlayışı
Tefsirlerden İktibaslar
İncil ve Hıristiyanlıkla İlgili Bazı Kavramlar Ahd-i Atik
Ahd-i Cedid
Apokryphos İnciller
Ariusçuluk-Arianizm
Aslî Günah
Aziz (sint, saint)
Barnaba
Bible
Cizvitlik
Communion âyini
Ehl-i kitap
Ekanim-i selâse
Emmanuel
Engizisyon
Evlilik
Haç
Haramlar
Havârî